Shenzhen, bieben.. &bezoek! - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Suzanne Hoedemakers - WaarBenJij.nu Shenzhen, bieben.. &bezoek! - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Suzanne Hoedemakers - WaarBenJij.nu

Shenzhen, bieben.. &bezoek!

Door: suzannehoedemakers

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

29 Maart 2012 | Hong Kong, Hong Kong

Wanshang hao wo de péngyou!

(Goedenavond mijn vrienden! Ik weet even niet zeker of dit klopt hoor, maar het ziet er meest logisch uit. Echter is in de Chinese taal niks logisch volgens mij :p)

Ik zal maar even verder gaan waar ik in het vorige verslag gebleven was: Shenzhen.

Voordat de relax-modus echter aan mocht in Shenzhen, was het eerst nog even tijd voor diehard sightseeing. Zo heb ik samen met Rosa Tsim Sha Tsui verkend. Hier zijn we naar de Avenue of stars geweest (HK walk of fame), waar we Bruce Lee hebben gezien &de handafdrukken van Jackie Chan! Vervolgens naar het Hong Kong museum of History, was echt heel interessant om te zien en lezen allemaal. Dan nog Kowloon park verkend en daarna mochten de winkels hier natuurlijk ook niet overgeslagen worden. Want van winkelcentra en winkels kunnen ze hier maar geen genoeg krijgen in HK. Zo zijn er dan ook in elke wijk wel tientallen winkelcentra. Het is dan ook niet heel gek dat winkelen 1 van de dagelijkse bezigheden is van de locals! &ook wij beginnen de smaak goed (is maar hoe je het bekijkt natuurlijk..) te pakken te krijgen. Vooral de kleine, schattige en goedkope winkeltjes weten we altijd goed te vinden. Resultaat: kopen, kopen, kopen..

Van shoppen nooit genoeg; dus tijd voor een markten dagje. Deze bestond uit de; bird market, flower market, fish market, ladies market, jade market, night market & sneakerstreet. Het was erg apart en ook wel heel zielig om al die vogeltjes, vaak met vele bij elkaar gepropt, in kleine kooitjes te zien &de visjes werden ook met de zakjes verkocht. Afgezien van het zielige, zaten er wel echt hele mooie visjes en vogeltjes tussen. De flower market bestond uit gewoonweg enorm veel bloemenwinkels, de jade market uit talloze standjes waar ze sierraden en andere frutsels van jade verkopen, de sneakerstreet uit tientallen (jajaa, je raadt het nooit) sneakerwinkels en de nightmarket was de ladies market maar dan ’s avonds nog veeel meer prutselkes &frutselkes dus. Al met al, een heerlijk dagje afdingen!

Het laatste dagtripje werd een tempeltripje met Rosa en Silvia. De eerste stop was “Nan Lian Garden” in Diamond Hill. &daarna zijn we nog even langs de “Sik Sik Yuen Wong Tai Sin Temple” in Tai Sin gewipt. Beide heeeel mooi &super rustgevend. Op het moment dat je in zo een park met al zn tempels en wierrook rondloopt, heb je echt even geen idee van de grote stad. Best wel bijzonder.

&dan was het eindelijk zover! Off to Shenzhen! Oh ohh, was het maar zo simpel geweest.. Helaas was begon deze trip niet zonder slag of stoot. Zo kreeg Ethel haar visa niet op de grens &werd Billur niet herkend op haar paspoortfoto.. Na zo’n pak en beet 2 uur de grens wel gezien te hebben mocht Billur eindelijk met ons mee China in! &dat we nu in het echte China waren merkten we meteen; Engels werd amper begrepen/gesproken (gelukkig hebben wij de Chinese taal wel aardig onder de knie :p haha NOT), daarnaast zag alles er zo vies en crappy uit en uiteraard werden de prada’s &de gucci’s per 10 verkocht. We besloten om naar de mall te gaan waar we ook de LV’s & burberry’s konden bekijken. Echt ongelofelijk hoeveel van dezelfde winkels er in 1 centrum kunnen liggen. Er was ons al gezegd dat we makkelijk 10% van de vraagprijs konden krijgen, maar dit was dan wel een uitdaging. Die vrouwkes waren er in ieder geval niet heel blij mee, maar tòch bleven ze onderhandelen. Naarmate de prijs lager werd, werden ze bozer en bozer en het geschreeuw luider en luider. Ik waande me inmiddels op de vismarkt in plaats van een winkelcentrum.. Maaar na een dikke 20 minuten waren we dan tòch geslaagd :D

Nu konden we eindelijk welverdiend gaan relaxen in de Queen spa. Na allemaal in dezelfde lelijke roze pyjama gehesen te zijn, was het tijd om de 4 verdieping gigantische spa te verkennen. En het was heeerlijk! Lekker chillen in een gigantische stoel met je eigen tv’tje, onbeperkt vers fruit, groente en ijs! Massages, pedicures, manicures, ze hadden het allemaal. Ik ben uiteindelijk voor een pedicure, facial en full body massage gegaan, maar vond het eerder een 90 minuten durende pijniging dan wat anders.. Ben daarna maar beilig bij mn stoel gebleven! haha We hebben daar de rest van de nacht doorgebracht en volgende dag was het weer tijd om (nu eigenlijk nog meer moe dan toen we kwamen) terug te gaan naar HK!

Nadat ik hoorde dat het gemiddelde voor mijn accounting vak vorig jaar 95% was, werd het tijd voor ultieme integratie! Tussen de locals bieben, bieben, bieben, en nog eens bieben, samen huilen wanneer de bieb dicht ging om 11 uur (grapjeee, eerder huilen omdat facebook moesten af sluiten), en elke avond genieten van het eten in LG7 (dit is 1 van de kantines, waar ik de rijst/noodles niet meer kan zien..). Het enige waarin ik niet meedeed in de bieb was het constante geboer.. Echt tè ranzig..

Gelukkig was er in deze donkere bieb-periode wel een klein lichtpuntje: er kwam bezoek! Weer even 4 dagen lekker Limburgs praten met paps en mams, eindelijk weer een lekkere tandpasta &dropjes! :D Donderdagavond kwamen ze aan in Hong Kong. Het bleek dat ze een enorm luxe hotel hadden; douchen en plassen tegelijk!! (helaas hebben ze de camera nu mee, dus over 2 weken volgen de foto’s). Uiteraard was er op vrijdag slechts 1 doel: tòch nog kaartjes bemachtigen voor de HK Sevens. &jaawel, eigenlijk direct toen we de mtr uitkwamen in Causeway Bay (vlakbij het stadion) was het raak! Je begrijpt wel dat vanaf dat moment pap’s vakantie niet meer stuk kon.
Maar WAUW de sevens was echt 1 groot feest (lees; zuipen, zuipen en nog meer zuipen). Het bier werd dan ook in kannen en liters verkocht &natuurlijk konden wij niet onder doen voor de vele andere rugbyfans! Resultaat: een super leuke en gezellige avond! De sfeer was werkelijk geweldig!! De rugby zelf was trouwens ook leuk om te zien.
De rest van de dagen bestond het programma uit TST verkennen, marktjes bezoeken, HKUST, Sai Kung, paardenraces in Sha Tin, de peak, lichtshow, LKF en Wan Chai. Natuurlijk kon de bieb niet zonder mij en ik niet zonder de bieb, dus zijn pap en mam ook geregeld alleen op pad gegaan. Zo hebben ze zich naar gehore erg goed vermaakt tijdens het nachtleven in LKF!
Dinsdag zijn ze samen vertrokken naar Beijing voor 4 dagen. Ik weet niet precies wat daar allemaal op de planning stond, maaar 1 ding weet ik wel: ze gingen peking-eend eten! Hahaha, pap is helemaal into het chinese eten, hoewel het gevecht met zn chopsticks eindeloos lijkt te zijn..

Na hun vertrek ben ik weer lekker de bieb ingedoken en nu ben ik gelukkig weer 3 midterms, 2 assessments, 1 assignment en 5 quizes verder &weer even bieb-af. De resultaten wachten we nog maar even af.. Mijn eerste chinees assessments bleek ik trouwens erg goed gedaan te hebben! Helaas wordt het nu wel steeds moeilijker.. Enorm hilarisch om te zien hoe 20 studenten 2 keer per week ongeveer 1.5 uur met hun mond vol tanden zitten :p We hebben nu wel een paar handige zinnetjes met betrekking tot shoppen geleerd. Dus als die vrouwkes komende week beginnen te schreeuwen, kan ik nu mooi in het Chinees terug schreeuwen dat het te duur is &dat ik korting wil! :D

Morgen vertrek ik met de trein naar Guilin, waar ik papa en mama zal treffen. Hier hebben we 1 dag voor Marcel-style sightseeing; zoveel mogelijk zien in zo weinig mogelijk tijd! Gelukkig hebben we een gids, dus die kan pap wellicht een beetje temperen (de gids hebben we overigens niet voor het Chinees hoor, daar nemen ze mij uiteraard voor mee ;)).. Daarna gaan we een dag naar Yangzhou en nog een dagje racen door Liuzhou. Vervolgens vertrekt het vliegtuig richting het zuiden: tijd voor 4 dagen chillen op Hainan (hoewel ik me nog afvraag hoeveel er gechilled gaat worden met pap erbij..) 8 april komen we dan weer terug, om op 9 april mams verjaardag lekker te vieren met NIET-chinees eten! :D

Toedeloeeeee xx


  • 01 April 2012 - 01:27

    :

    Soezieee!! Leuk weer om allemaal te lezen! En blijkbaar was (is) het ook weer gezellig met paps en mams! En gelukkig kun je daar ook lekker shoppen! Je zou het toch moeten missen he.. Ben benieuwd naar je resultaten! Ach ja, tot die tijd kun je weer verder feesten :)
    Enjoy!

    Kus!

  • 01 April 2012 - 14:25

    Hetty:

    Klinkt goed Soezie! Vooral die spa, lijkt me heerlijk (behalve dan die massage haha) En de 'tentamen' periode zit er dus weer op?
    Nog veel plezier met paps & mams!
    Liefss Hetty

  • 03 April 2012 - 13:50

    Hellie:

    Suus! Klinkt geweldig allemaal! Veel plezier met je ouders! xx

  • 05 April 2012 - 13:28

    Gerrie:

    Soezieee!
    Wat een heerlijk verhaal weer! Leuk om te lezen dat je fijne dagen met paps en mams hebt gehad. Nu na je nerd gedrag weer lekker genieten van je trips die je kan gaan maken.
    X

  • 12 April 2012 - 10:15

    Mam:

    nu zie ik waar jij die spierpijn van in je benen had

  • 23 April 2012 - 18:09

    Monique Janissen:

    Na het live-verslag van afgelopen zaterdag door Marcel en Anja was het lezen van jouw grappige stukje een heerlijke aanvulling. Je kaartje is ook aangekomen. Tijd gaat vlug. Geniet, geniet!!!!!!

  • 23 April 2012 - 20:33

    Oma En Opa Vroemen:

    Lieve Suzanne, we zijn blij dat het je zo goed bevalt daar tussen en met al die Chinezen. Bij het bekijken van je je reisverslagen dachten we eerst dat je aan een vacantietoer bezig was. Maar inmiddels hebben we gemerkt, ook na de mooie kaart die je ons gestuurd hebt, dat je toch ook met serieuze zaken bezig bent. We zijn ontzettend blij en trots dat je het er zo goed afbrengt, in je uppie daar in dat verre China. Voor de resterende tijd wensen we jou het allerbeste en veel succes bij en met alles wat je doet.
    Veel liefs van Oma en Opa Vroemen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hong Kong, Hong Kong

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

28 Mei 2012

Bye Bye Zwaai Zwaaaai!

24 April 2012

Hong Kong Resident

29 Maart 2012

Shenzhen, bieben.. &bezoek!

04 Maart 2012

Hallo Singapore &HALLO Filipijnen

05 Februari 2012

De eerste week!
Suzanne

Actief sinds 16 Jan. 2012
Verslag gelezen: 1069
Totaal aantal bezoekers 32410

Voorgaande reizen:

25 Januari 2012 - 07 Juli 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: