Hallo Singapore &HALLO Filipijnen - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Suzanne Hoedemakers - WaarBenJij.nu Hallo Singapore &HALLO Filipijnen - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Suzanne Hoedemakers - WaarBenJij.nu

Hallo Singapore &HALLO Filipijnen

Door: suzannehoedemakers

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

04 Maart 2012 | Hong Kong, Hong Kong

Na 4 weken radiostilte is het dan tòch tijd voor een update vanuit het HK met 88% luchtvochtigheid. (Jaaa, dit is zelfs nog erger dan een typische Nederlandse regendag.) In de afgelopen 4 weken is er een hoop gebeurd, maar ik zal proberen het kort te houden!

Ten eerste is de ‘University of Science & technology’ veranderd in ‘University of Sightseeing & travelling’! Zo stond de 2e week al het eerste reisje op de planning: Singapore!! Eindelijk tijd voor de eerste echte zon (+sunburn..). Singapore was echt een geweldige stad met ook hier weer een leuk nachtleven! Overdag was er natuurlijk genoeg te zien &doen, zo zijn we naar; Little India, China town, streetmarket, Singapore flyer, Marina Bay, Sentosa island, Orchard road en de night safari geweest. &’s Nachts was Clarke Quay the place to be! Wel grappig feitje trouwens was dat ook hier weer een 7-eleven te vinden was, zeker gezien het feit dat alles redelijk duur was hier. &vanaf het strand op sentosa eiland, hadden we een prachtig uitzicht op de enorme have van Singapore, apart! Al met al een super geslaagde trip!

Terug in Hong Kong was het tijd voor meer sightseeing. Zo zijn we met de meiden naar de symphony of lights geweest, dit is een grote licht- en geluidshow aan beide zijden van Victoria Harbour. Een dag naar Sheung Wan, waar we een wandeling hebben gemaakt uit mijn ‘holy book’ (lonely planet). Hier hebben we kilo’s gedroogde zeevruchten en andere rare etenswaren gezien.. De Man Mo-tempel bezocht, Possession st. gezien (waar de Britten de vlag zouden hebben geplant in 1841) en dim sum gehad in een lokaal restaurant, waar slechts 100 andere locals zaten.. Misschien kun je je dan voorstellen hoe we werden aangekeken als 4 whities zijnde :p
Verder stond er nog een dagje Mong Kok op de planning met 1 van de buddies, Ida. Hier hebben we wel 20 verschillende soorten streetfood geprobeerd, waarvan verrassend genoeg het merendeel ook nog erg lekker was! Ook heeft ze ons de goedkope malls laten zien en hebben we de ladies market afgestruind naar de beste koopjes :D

Aangezien het weer in Hong Kong toch nog niet helemaal meewerkt, besloten we om een lang weekendje naar de Filipijnen te boeken &een paar echte stranden op te zoeken. We zijn eerst naar Cebu gevlogen, waar we om 4.00 aankwamen, vervolgens met de ferry naar het eiland Bohol en daarna nog 1,5 met 15 personen (9mannen, 6meiden) in een 10persoons busje zwetend naar het hostel op Pangloa Island bij Alona beach. Eindelijk aangekomen waren we allemaal super moe en hebben we de hele dag op het strand geslapen. Resultaat; 16 kreeften ’s avonds aan de kreeft! :p Het eten was hier trouwens heerlijk! We hebben elke dag vis ed gegeten op het strand, samen met rum-cola (dit was hier serieus goedkoper dan water!). Volgende dag stond een tour naar 2 verschillende eilanden op het programma. Om 6.00 uur vertrokken we met 2 boten naar het eerste eiland om hier te snorkelen (onderweg langs dolfijnen!). Het snorkelen was echt prachtig! (helaas nu allemaal chili crab kleur..) Hierna naar het tweede eiland om hier vervolgens niet te kunnen stoppen met het ge-“ohh”’ &”ahhh”, echt een paradijs!! Denk niet dat ik ooit nog genoegen neem met Spaanse stranden.. Terug op ons eiland, van de zonsondergang genieten en een paar mooie zeesterren gespot. Volgende dag Bohol verkennen; de Chocolate hills (in de zomer bruin chocolate, nu groen hebben we er maar pistache hills van gemaakt), tarziers gezien (gekke kleine aapjes) en over een doodenge hangbrug gelopen! ’s Avonds was er trouwens niet heel veel te doen, dus vermaakten we onszelf op het strand met de beroemde rum en cola, en natuurlijk werden de verhoudingen rum-cola steeds een beetje anders naarmate de avond vorderde.. Er was trouwens wel 1 soort van club, waar naast 10 vieze mannen, 20 ladyboys en 20 prostituees niets te zien was. De laatste dag nog een beetje uitgebrakt op strand en toen terug naar HK, waar iedereen na 2 dagen veranderde in een giraffe en nu zijn we weer gewone whities ;)

Zoals jullie uit het voorgaande wellicht hebben kunnen opmaken, begin ik steeds meer mijn plekje te vinden hier! Er is een vaste groep meiden waar ik eigenlijk dagelijks mee lunch/uit ga/diner/reis etc. Dit dat zijn Billur (Turks), Ethel (Turks), Rosa (Mexicaans), Silvia (Duits), Julia, Karo en Stella (alle drie Zweeds). &wanneer het tijd voor uitgaan/reizen is, zijn het ook telkens dezelfde groep mannen die zich bij ons voegt. Allemaal heel leuk dus! Eigenlijk is het zelfs zo, dat er voor elke uitgaansavond een vaste plek is waar alle exchange studenten naartoe trekken! Volgende keer meer hierover ;)
Verder spelen we met de meiden vaak het hilarische speletje ‘My roomie..’, waarin we om beurten mogen klagen over onze roomie! &ik weet niet meer precies hoe het is gekomen, maar ze hebben het woord ‘kippetje’ geleerd, &het resultaat is dat ze als een stel baby’s dit woord overal voor en bij gebruiken..

De add/drop periode eindigde trouwens op 14 februari, wat de start betekende van de zoektocht naar de bieb.. En ik heb m gevonden hoor!! Hij is gigantisch &modern! Het schijnt dat ze het elk jaar weer een beetje uitbreiden, wat ook wel logisch is, aangezien dit serieus als 2e huis fungeert voor alle locals.
Helaas is de add/drop niet helemaal verlopen zoals ik wou. Dit komt vooral doordat de meeste professoren het niet zo hebben op de exchange studenten; die schijnen lui te zijn..? &daarnaast is er een wachtlijst van gemiddeld 60 studenten voor elk vak. Maargoed, uiteindelijk volg ik nu 4 enorm interessante vakken: Judgement &decision making, Traps &pitfalls in J&D, Puthonghua (chinees) en financial accounting 2. Voor de eerste 2 heb ik al een aantal quizes gehad, dit zijn korte toetsjes voor college, welke 20% meetellen. &voor Chinees heb ik vandaag al mijn eerste assessments gehad!! Ik kan mezelf al voorstellen, over mijn familie vertellen &zelfs vrienden maken!
Het cijfer systeem is hier trouwens een stuk anders, ze gebruiken hier een competitief systeem. Dit betekend dat je niet puur op je eigen prestatie wordt beoordeeld, maar in verhouding met de rest. Zo kan het dus zijn dat wanneer het gemiddelde 90 uit 100 punten is en jij er slechts 80 behaald, je alsnog uit de bieb rolt met een onvoldoende. Niet echt eerlijk dus. Dat wordt dus nog zwaar met die übergemotiveerde chinezen.. Over 2 weken beginnen de eerste midterms, dus waarschijnlijk zal ‘University of Sightseeing & Travelling’ nu langzaam veranderen in ‘University of Stress & Tension’..

Voor het geval dat er echt 2 weken stress &tension ontstaan hebben we besloten om volgend weekend naar Shenzen te gaan; dit is de eerste stad over de Chinese grens, waar je heel goedkoop massages kunt krijgen! &we dus even lekker kunnen ontspannen!

Dag vriendjes &vriendinntjes, tot de volgende keer maar weer! Dikke kus!

PS: allemaal bedankt voor de leuke reacties op mijn vorige verslag &mailtjes! Heel leuk om te lezen!

PPS: meer foto's zijn te vinden op mijn facebook; http://www.facebook.com///#!/profile.php?id=100002087126090

  • 04 Maart 2012 - 17:02

    Celine:

    Oh klinkt weer heerlijk! En jij kan het aan op de uni. Moet goed komen ;)

    Liefs

  • 04 Maart 2012 - 19:56

    Chantal:

    Waauuuww Soezieee! Klinkt echt helemaal supercool allemaal!! En mooi om te lezen dat de rum-cola nog goedkoper is dan water, dan moét je wel he ;) Leuk ook dat je al je vaste matties hebt gevonden en die tripjes van jullie klinken ook geweldig! Hang jij nog maar ff het feestbeest uit daar, want die studiepunten stromen vast net zo hard naar binnen als de rum-cola! Heel veel plezier!

    Dikke kus Sjaan

  • 04 Maart 2012 - 20:12

    Inez:

    Wow Soes, wat heerlijk weer om je verhaal te lezen, ben blij dat je ons even bijgekletst hebt! Ik vind het heerlijk dat je het daar zo naar je zin hebt en die mooie tripjes maakt. De foto's zien er ook ongelooflijk gaaf uit! Nu dus aan de studie, dus ik wens je succes hihi :) Hou me op de hoogte!! XX

  • 05 Maart 2012 - 00:19

    Hetty:

    Ahh Suzie het klinkt allemaal geweldig! Wordt er bijna jaloers van maar wij mogen natuurlijk ook niet klagen ;) Foto's zien er ook goed uit! Geniet ervan want de tijd vliegt voorbij! Ben erg benieuwd naar je chinees als we elkaar weer spreken ;)
    Liefsxxx Hetty

  • 05 Maart 2012 - 08:38

    Annemieke:

    Soes! Wat een heerlijk jaloersmakend verhaal! Filipijnen, dolfijnen, snorkelen, bruin/rood bakken, rum-cola'tjes, lekker eten, koopjes shoppen at the ladies market, massages; kortom, volgens mij is de stress nd tension prima te handelen met al die tripjes met je mede whities. ;-)
    Geniet!

  • 05 Maart 2012 - 11:06

    Paulie:

    Aaah suus, als ik jou allemaal zo hoor dan begint het wel te borrelen hoor om ook weg te gaan. Echt heel gaaf! Foto's zien er iig ook erg gezellig uit! Leuk ook dat je nu een vast groepje heb, al kunnen ze natuurlijk nooit alle leuke DOT.jes vervangen! Grapje meid, geniet er nog van en ik mail je snel weer!

    liefs xx

  • 05 Maart 2012 - 12:51

    Mam:

    en ik maar tegen iedereen vertellen datjij daar studeert.
    gelijk heb je, geniet er van
    dikke kus

  • 05 Maart 2012 - 17:25

    Wies Kanters:

    Ik heb nu pas de foto's gezien, heel erg mooi. Op je reisverslag heb ik al gereageerd, tenminste als ik heb goed heb gedaan. Als dit niet het geval is laat het me even weten, dan heb ik misschien iets niet goed goed gedaan. groetjes Wies

  • 17 Maart 2012 - 01:10

    Aniek:

    Suuske! Wauw men, klinkt echt enorm goed! Allemaal vette tripjes, geniet ervan :) En leuk ook dat je al zo'n leuk groepje hebt om mee op te trekken, dan komt het vast allemaal goed.. Ga nu nog even je foto's op FB bekijken, dan kom ik mn nachtdienst wel door! ;) Have fun nog en alvast succes met die midterms! (die zijn nu ongeveer gok ik, dus zet m op!) XXAniek

  • 21 Maart 2012 - 20:14

    Monique Janissen:

    Wat een ontzettend leuk verslag heb je geschreven. Luuk hoorde me zelfs lachen. Hij kwam dan toch ook maar even lezen en foto's kijken. Geniet van de leuke tijd.
    ps Ik heb al via Marcel gehoord dat het wel goed zit met je chinees.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hong Kong, Hong Kong

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

28 Mei 2012

Bye Bye Zwaai Zwaaaai!

24 April 2012

Hong Kong Resident

29 Maart 2012

Shenzhen, bieben.. &bezoek!

04 Maart 2012

Hallo Singapore &HALLO Filipijnen

05 Februari 2012

De eerste week!
Suzanne

Actief sinds 16 Jan. 2012
Verslag gelezen: 3978
Totaal aantal bezoekers 32418

Voorgaande reizen:

25 Januari 2012 - 07 Juli 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: