Bye Bye Zwaai Zwaaaai! - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Suzanne Hoedemakers - WaarBenJij.nu Bye Bye Zwaai Zwaaaai! - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Suzanne Hoedemakers - WaarBenJij.nu

Bye Bye Zwaai Zwaaaai!

Door: suzannehoedemakers

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

28 Mei 2012 | Hong Kong, Hong Kong

Na 4 maanden constante chillmodus met onder andere 4 onvergetelijke reisjes, ontelbare predrinks bij 7 eleven & avondjes uit in Carnegies, China Bar, Azure, Liquid, Oyster Bar, Fly, Dragon-i, shake shake; talloze ritjes in de minibus en MTR; vele HK sightseeing tours; de oneindige rijst en noodles in LG7; 101 HIMYM SOG-momentjes; en dan toch ook 6 tentamens, 14 quizzes, 2 assignments, 2 presentaties, 1 characterstudie, 1 grammatica toets, 1 paper, 3 mondelingen en 3 luistertoetsen komt er nu dan toch echt een einde aan dit geweldige uitwisselingssemster. Echt super raar.. En ook wel super verdrietig. Maar ik kan hoe dan ook terug kijken op een fantastische tijd en uitkijken naar de Oktoberfeste in Munchen.

De laatste weken lag de focus helaas grotendeels op de bieb &HIMYM. Maaar een exchange student is geen exchange student als LKF niet op het program staat. In de week voor de finals hebben we dan ook nog even een intensieve stapweek gehad met weer allemaal mooie verhalen (voor zover deze nog in ons geheugen zitten &we van de foto’s kunnen aflezen dan;)). Zo hebben we onder andere afscheid genomen van good old Carnegies dinsdag, nog een keertje volop genoten van de donderdagavond ladies night en ten slotte hebben we de week afgesloten met een legendarische kroegentocht; 80 exchange studenten met allemaal een 7/11 t-shirt, langs elf 7/11’s! Je kunt je voorstellen dat we met grote ogen werden aangekeken door onze Chinese vrienden! Haha

Uiteraard maken we ook tijd voor cultuur; zo vetrokken we 2 weken geleden eindelijk naar Macau! Dit is het Las Vegas van China. Macau ligt slechts 1 uur van Hong Kong en is een voormalige kolonie van Portugal. Je zag dan ook ontzettend veel Portugese invloeden en op sommige pleintjes waande ik me zelfs in Europa! ’s Avonds verbleven we in de Venetian met zn 10’en, waar we een fantastische avond hebben gehad en ook maar eens een gokje hebben gewaagd. Niet echt mijn ding, maar ontzettend grappig om al die duizenden Chinezen fanatiek te zien gokken!
Verder ben ik nog een dagje gaan hiken met Karolina naar Dragon’s Back, wat ook weer echt een super vette hike was, met hele mooie uitzichten. Dan stond de ‘Ten Thousand Buddhas Monastry’ nog op de planning. We hadden een fijn zonnig, vochtig dagje gekozen, dus toen we na 15 minuten traplopen eindelijk de top bereikten, zagen we uit als na 10 km rennen.. Het beste deel van de tempel was dan uiteindelijk ook de ventilator! :p
Tenslotte zijn we dan ook eindelijk naar Tim Ho Wan geweest, dit is een super goedkoop sterrenrestarurant waar je Dim Sum kunt eten! Helaas was het niet helemaal naar onze smaak..

Toen was het nog even tijd voor de finals! Alle Chinees toetsen had ik al een week eerder gehad, wat dus al enorm veel scheelde. Dit keer hadden we weer mondeling en luistertoets en daarnaast moesten we alle grammatica kennen en 100 karakters. Redelijk pittig dus. We zullen komende week wel zien hoeveel ik me nog kan herinneren! Week erna stonden T&P en J&D op de agenda, welke beide nog slecht 20% waren, wat dus ook niet bepaald motiveert.. En vorige week de laatste keer knallen met accounting! Tussen de finals door hebben we nog veel “laatste avondjes” gehad als er weer iemand vertrok, welke bestonden uit het niet eten van LG7 food, met een afsluitend drankje in 1 van de vele rooftop bars. &gister was het dan ook zo een avondje voor mij, Julia en David. We het semester nu officieel en goed afgesloten met Cocky bar en Sushi one!

Wat ik allemaal ga missen in Hong Kong:
- Alle lieve vriendjes en vriendinnetjes die ik hier heb ontmoet, welke mijn exchange tot een topsemester hebben gemaakt!!
- LKF.
- Ladiesnights.
- Club 7 eleven; goedkoop bier en wijn en een hoop gezelligheid
- Wan Chai. Carnegies dinsdag; 1 euro wodka
- De taxiritjes terug naar huis na een avondje LKF of Wan Chai; Foh Ghe Da Hoooooo
- Het zwembad op 1 min lopen van mijn hall.
- Het fantastische uitzicht vanaf de Uni.
- Het LG7 avontuur met elke avond weer iets nieuws proberen
- Het eten op de campus over het algemeen; LG7, LG1, MacD’s, seafront, Chinese restaurant, Bistro, Western Cafe (en natuurlijk gewoon het niet hoeven doen van boodschappen, koken en afwassen!!)
- Sandwich in a bowl at western cafe
- Het campus leven; ales is bij de hand inclusief vrienden. Super handig!
- Park’n shop at campus; “money by card?”, “Need a bag?!” Met met bijkomende leuke Chinese accent.
- Alex Markle; can you please stop talking pleaseee? Maar dan op de gay manier waarop hij dit kan zeggen
- De MTR. De metro is zo efficient en handig hier
- Octopus card; Soort van OV chip, waar je ongeveer alles mee kunt betalen!
- “Please stand back from the door, doors are closing” piepiepiepiepeiepeiepieeeeep. Of, “please hold the handrail”. En “eating and drinking in the paid area and in trains is not allowed”, “ the train to Cheung Wan is arriving, please let passengers exit first”, “ please mind the gap between the train and the platform”.
- Het winkelcentrum bij elk MTR station. Elke keer verras ik me er weer over hoe groot deze is en hoeveeel mensen daar ook weer rond slenteren
- Cotton on, Forever 21 en alle andere goedkope Chinese boetiekjes
- De skyline
- Het geweldige uitzicht vanaf de verschillende rooftop bars zoals Cocky bar, Aqua, Ozone en Azure.
- De ontzettend veel mogelijkheden die deze stad biedt; vele hike tochten, natuur, stad, zon, zee, strand, ontelbare shoppingmalls, marktjes, duizenden eetkraampjes
- Het veilige gevoel die deze stad biedt, op elk tijdstip van de dag!
- Ontelbare facebook mails als je weer eens in een of andere lelijke uitgaansfoto bent getagd of mails van posts in de HKUST exchange groep .
- En nog zoooo veeeeeeeeeel meeeer!

Wat ik niet ga missen:
- De wc’s.. Ofja, meer het gebeuren om eerst uit te zoeken welke van de 5 het minste vies is om deze dan vervolgens eerst schoon te maken, omdat een of andere mainlander erop heeft gestaan ofzo :S
- De 2 dagelijkse liften die ik moet nemen om op atrium te komen met de dagelijkse ‘met hoevelen zullen we vandaag weer in deze stinklift passen’-routine en het 10 keer dicht en bijna open gaan, omdat er toch nog wel iemand bij past..
- De mega hoge luchtvochtigheid, welke met bijkomende hoge temparaturen je laat zweten als een otter.. Het is enorm bij om ook werkelijk droog te zijn als je je afdroogt!
- Het eeeeeuwige geslenter van de locals.... De meeste dingen zijn en gaan hier zo ontzettend efficient, maar haast of doorlopen zit zeeeker niet in hun vocabulair..

Vanavond ga ik Stefan van vliegveld halen en dan kan morgen het avontuur in China al beginnen! Hier zullen we in totaal 4 weken blijven, dan nog 1,5 weekje in Thailand chillen en dan nog een half weekje shoppen/sighseeing in Hong Kong! De rode draad in China zal zijn Shanghai – Beijing – Xi’an – Chengdu – Kunming. 1 groot rondje China dus! Ik heb er al ontzettend veel zin in :D Ik ga proberen om af en toe een korte update te geven op WBJN van alle belevenissen in SE Asia!!

Tot over 6 weken ongeveer!!!

Liefss, Suzanne

• 28 Mei 2012 - 06:23

Inge:

Haaaai suuus en stefan
    Heeeel veeel plezier en gooie reis Geniet er samen maar lekker van.
    Groetjes inge&wesley

• 28 Mei 2012 - 07:07

Pap En Mam:

zo te lezen heb je geweldig veel laatste dingen gedaan,en heb je hier erg van genoten. Geniet ook nog van de laatste 6 weken samen met Stefan. Heel veel plezier samen, maak er iets van om nooit te vergeten. veel liefs

• 28 Mei 2012 - 08:57

Inez:

Suusje! Eindelijk weer een verhaaltje zodat wij hier in Nederland op de hoogte zijn van alles wat je daar in HK gaat missen. Wat heb jij volgens mij een super avontuur gehad. Bij thuiskomst gaan we snel een keer al je foto's kijken, ben super benieuwd! Maar nu eerst 6 weken met Steef genieten van alle mooie dingen in China en Thailand en HK nog even als afsluiter natuurlijk :D Have funnn! Xx

• 28 Mei 2012 - 08:59

Jan En Petra.:

Hoi Suzanne,
    wat een mooi verslag weer. We hebben Stefan gisteren naar Dusseldorf gebracht en weten dat hij nu aan zijn laatste vlieguurtjes bezig is.Nog even en dan zien jullie je weer "live"!!! Hij heeft er lang naar uitgekeken!!
    We wensen jullie een hele mooie vakantie toe waar jullie nog lang op terug kunnen kijken.

Veel liefs van Jan en Petra.

• 28 Mei 2012 - 09:10

Helene:

Suusje! Wat een topverhaal weer en wat heb jij veel meegemaakt zeg! Als ik dat zo lees dan snap ik dat je het daar enorm gaat missen, klinkt echt fantastisch! Ga lekker genieten samen met Steef van al het moois wat China te bieden heeft en kijk ook goed rond in Thailand, zodat je me wat tips kunt geven voor als ik in augustus samen met de jochies vertrek! ;) Dikke kus!

• 28 Mei 2012 - 21:38

Babske:

Soes, ik ga vast aftellen! Forever 21 komt naar nederland, maar zit al in antwerpen. Een dingetje minder te missen dus! Tot snel lieverd! Kus

• 28 Mei 2012 - 23:26

Haii Soeziee!

Klinkt weer fantastisch allemaal! Mooie samenvatting ook ;) Je hebt idd al superveel leuke dingen meegemaakt en het einde is voorlopig nog niet in zicht! Heel veel plezier met Steef en hou ons op de hoogte van je avontuurtjes daar!

Kuss

• 28 Mei 2012 - 23:59

Hetty:

Soezie leuk verhaal chica! Wazig dat je de campus gaat verlaten! Maar rondreizen is een nieuwe uitdaging! Heeel veel plezier met Stefan!

Liefsxxx Hetty

• 04 Juli 2012 - 21:12

Oma En Opa Vroemen:

Suzanne, hartstikke mooi dat je het zo naar je zin gehad hebt. Voor later: een mooie en goede terugvlucht.
    Oma en Opa Vroemen