De eerste week! - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Suzanne Hoedemakers - WaarBenJij.nu De eerste week! - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Suzanne Hoedemakers - WaarBenJij.nu

De eerste week!

Door: suzannehoedemakers

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

05 Februari 2012 | Hong Kong, Hong Kong

Nimen haooo!!

De eerste week is alweer om en aangezien ik natuurlijk niet wil onderdoen voor mijn broertje met al zn verslagen is hier dan mijn eerste berichtje ;)

Het is alweer een week geleden, maar ik ben gelukkig goed aangekomen in Hong Kong!! De vlucht was voor het grootste deel ’s nachts, dus de reis ging redelijk snel. Op het vliegveld stond Scott (buddy) me al op te wachten met een grappige zelfgemaakte Nederlandse vlag! Hij heeft me vervolgens een beetje wegwijs gemaakt in het openbaar vervoer in HK, geholpen met sjouwen met mijn zwaaare tas (om de 30m een break) en me rondgeleid in de eerste mall (sowieso shopping paradijs).

Om van het centrum bij de campus te komen is een redelijk stuk ; eerst een 30 minuten met de MTR en daarna nog een 10 minuutjes in een minibusje met geplastificeerde zittingen met een roekeloze chauffeur. Maaar de campus ligt echt op een geweldige plek! Vooral het uitzicht is fantastisch. Verder zijn er genoeg sportfaciliteiten, waarvan ik zelfs al gebruik heb gemaakt (morgen staat rugby op de planning)! De kamer heeft echter de grote van een cel, is oud en koud. Roomie is wel een leuk meisje uit Canada, Cathy, en is net zo een fan van opruimen als ik, dus dat wordt nog gezellig! :D Op de rest van mijn verdieping wonen locals, welke de badkamer niet erg netjes achterlaten (toiletpapier etc gaat allemaal in de prullenbak zonder enige deksel op, om maar even een idee te geven..).

De vrijdag na aankomst heeft Scott een tour over de campus gegeven en daarna meegenomen naar Sai Kung, een vissersdorpje, waar de vissen letterlijk vanuit boten en bakken verkocht werden. Ook heb ik hier mijn eerste tempel bezocht en eerste HK maaltijd gegeten; noodle soep met fish skin, pork skin, meat balls, chicken feet en nog meer dingen wat ik niet eens wil weten.. Verder heb ik al octopusballs en bubble tea geproefd.. Gelukkig is het eten in de canteens wel redelijk &anders is er nog altijd de MacD op de campus!

Het weekend en eigenlijk de hele week na aankomst bestond voornamelijk uit het leren kennen van veel andere exchange studenten, zoeken naar het lekkerste goedkoopste biertje in de supermarkt en HK by night verkennen. Wat overigens fantastisch is! Vooral de bar op de 29e verdieping in Lan Kwai Fong, Azure. Het uitgaan is hier trouwens wel relatief duur, maar gelukkig zijn er genoeg ladies nights en bestaat er een ‘Club 7 11’. Dit laatste is gewoon een supermarkt waar iedereen een drankje koopt en vervolgens overal op straat mee rondloopt.

Natuurlijk heb ik de stad overdag ook al een beetje verkend! Zo hebben we een tour gemaakt naar Lantau Island, waar een gigantische koperen buddha staat, nog meer tempels en een oud vissersdorpje bezocht. Klein detail is overigens dat de buddha hier pas in 1993 is geplaatst.. Daarna nog de 2,2 km lange Tsing Ma-brug bewonderd. Verder zijn we met een groep exchangers naar de paardenraces geweest en met alle buddies naar de peak en stanley market.

Uiteraard moet ik de start van mijn colleges ook nog even benoemen, die was woensdag! Dat was tevens de start van de 2 weken add/drop periode, dus ik kan nog even neuzen welke vakken ik nu wel en niet wil volgen! Tot nu toe was het in ieder geval erg interessant.

&dan nog een paar kleine dingen:
* het is hier heerlijk 20 graden boven 0
* chinezen zijn suuuper dun, zelfs de mannen!
* verder zijn ze wel super behulpzaam; zelfs als ze zelf de weg niet weten wijzen ze je de weg.. ;)
* dat je bij het onder exchange studenten inmiddels beroemde Mr. Wong voor slechts €5 onbeperkt kunt eten en drinkenn!
* mn engels gaat goeed!
* gister werd ik (de “white girl”) beschuldigd van het slechts in mijn ondergoed lopen op de gang.. Toen ik vertelde dat ik het zeker niet was, dat ik om 4am thuis kwam, ik het sowieso was geweest omdat ik had gedronken! &dit was door 1 of andere kerel gemeld..

Liefs, Suzanne

PS: Mijn nieuwe adres:
Suzanne Hoedemakers
Room 1012
Undergraduate Hall 2
The Hong Kong University of Science & Technology
Clear Water bay, Kowloon
Hong Kong

PPS: Heb ook een HK nummer; 00852-91635071
Oeeh &ik val hier helemaal niet meer op met mijn ouderwetse tel, alle exchangers hebben er namelijk een :D

  • 05 Februari 2012 - 10:30

    Marianne:

    Goed bezig Suzanne!!
    Niet teveel foto's plaatsen he, want dan hoef k niet meer te komen ;-)
    Geniet er nog maar lekker van.
    Heerlijk!

  • 05 Februari 2012 - 10:54

    Celine:

    He lieverd!
    Heel fijn dat het allemaal lekker loopt. China klinkt zo gek nog niet ;)

    Kus

  • 05 Februari 2012 - 10:58

    Inez:

    Aaaah Soes, het is zo leuk om te lezen allemaal! Ik ben nu alweer benieuwd naar je volgende verhaal haha! Maar geniet maar van alle nieuwe dingen die je meemaakt en hou ons vooral op de hoogte hihi! X

  • 05 Februari 2012 - 11:56

    Irma:

    Hey Sushi!!

    Klinkt allemaal heel leuk! ben blij dat het je goed bevalt en ben benieuwd wat je de komende weken zal doen! Ben nu op SXM bij mijn ouders (ff bruin worden voordat ik ook de "white girl" genoemd zal worden ;) ). haha
    Geniet ervan en ik spreek je snel weer!!!
    dikke kus!

  • 05 Februari 2012 - 12:47

    Lieke:

    Hoi Suzanne! Haha zo leuk om je verhaal te lezen en dus ook te zien dat alles zo nog het zelfde is als een jaar geleden!!! Heel veel plezier!

  • 05 Februari 2012 - 12:48

    Ellen En Eric:

    Hey Suzie
    Heel veel plezier, zo te lezen zul je er een fantastische tijd hebben! Njoy!
    xx

  • 05 Februari 2012 - 13:31

    Monique (welke????):

    Hallo Suzanne,
    Erg leuk om te lezen hoe je Hong Kong en omgeving ontdekt.
    Veel plezier!

  • 05 Februari 2012 - 15:45

    Saskia:

    Hee Suzanne!

    Leuk om te lezen dat het je goed bevalt! Geniet er nog van!

    Liefs, Saskia en Kevin

  • 06 Februari 2012 - 07:35

    Hetty:

    Hi Suus!
    Daar is dan je verslagje! Heeeel leuk om te lezen :) ik denk dat je huisje wel went.. En chill zo'n add drop periode kun je lekker de leukste vakken uitkiezen!! Kben bezig met de laatste voorbereidingen van de reis dusss binnenkort van mij een verslagje ;)
    Enjoy!!
    Xxxx

  • 06 Februari 2012 - 16:15

    Paulie:

    Aaah het ziet er echt vet uit zeg, hoe vind je het eten daar? Lekkere verse visjes;) En fijn dat je het al zo naar je zin hebt! Geniet ervan! xxxxx

  • 07 Februari 2012 - 11:34

    Mam:

    hey suzanne,
    leuk om te lezen. Ben benieuwd naar je volgende avontuur.
    En wat betreft de hygiene, is maar goed dat jij op scouting hebt gezeten,haha. en als je de volgende keer over de gang loopt, trek iets aan.
    Dikke kus.

  • 07 Februari 2012 - 13:16

    Juul:

    Hee Suus!
    Het klinkt allemaal super vet! Mooi om te horen & zien dat je al zo gesettled bent! Ik kijk uit naar je volgende update :)

    Kus

  • 07 Februari 2012 - 21:54

    Jack En Gina:

    hee Suzanne hebben net je 1e reisverslag gelezen,super geniet er maar van we zullen je blijven volgen gr.

  • 07 Februari 2012 - 22:08

    Babske:

    Soes soes whitie whitie!
    ook ik heb je blog nu eindelijk gevonden! Klinkt goed lieverd! Geniet vooral heel hard van de temperatuur! Ik zit nl. Op mn werk met 30 straalkachels omdat de verwarming is bevroren.... We gaan m morgen met lees -10 van het dak takelen! Ben benieuwd naar week 2! Kus

  • 09 Februari 2012 - 21:16

    Jan En Petra:

    Hoi Suzanne,

    wat ein leuk verslaag!!! Erg leuk om te laeze dat 't dig zwa good bevilt!!
    Hawt os mer op de hwegte van dien ervaringe. Mer good dat se ongergood hubs mitgenomme he, hahaaaaaa.

    Groetjes Jan en Petra. :)

  • 11 Februari 2012 - 13:35

    Aniek:

    Hee!

    Klinkt super in elk geval, volgens mij heb je het daar dikke prima! :D Wel een beetje naar, slechts 20 graden boven nul, je zult die sneeuw wel missen haha!

    Geniet er nog van!

    xAniek

  • 12 Februari 2012 - 15:42

    Annemieke:

    Soesie! Volgens mij voel je je al als een vis in het water daar. ;-) Top! Je mist hier nks, de koude golf is dan miss over, maar de wereld is nog zo wit als wat. Brr!

    Geniet!

  • 12 Februari 2012 - 20:34

    :

    Soezieee!!
    Klinkt echt top allemaal en volgens mij heb je daar nu al de tijd van je leven :)
    Heb je al veel nieuwe matties gemaakt? En zijn de Chinezen aardig? Ik zag op je facebook ook al allemaal party-foto's dus het uitgaansleven zit daar zeker ook wel snor! Is 't ook een lekker weertje daar?

    Dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hong Kong, Hong Kong

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

28 Mei 2012

Bye Bye Zwaai Zwaaaai!

24 April 2012

Hong Kong Resident

29 Maart 2012

Shenzhen, bieben.. &bezoek!

04 Maart 2012

Hallo Singapore &HALLO Filipijnen

05 Februari 2012

De eerste week!
Suzanne

Actief sinds 16 Jan. 2012
Verslag gelezen: 1108
Totaal aantal bezoekers 32418

Voorgaande reizen:

25 Januari 2012 - 07 Juli 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: